fredag 23 november 2012

Dagens utfall: GP



Som jag ofta säger här i bloggen: ingenting är för obskyrt för att meritera en artikel mot SD. Idag drar GP till med:

SD sände likbilder till 15-årig elev

Ja, det här låter ju fruktansvärt - inte ska väl vårt parti hålla på att skicka likbilder till 15-åringar? Hur kan ni rösta på ett parti som lever för att sända likbilder till 15-åringar?

Nja, i verkligheten har förstås ingenting särskilt hänt, iallafall ingenting som förtjänar en särskild artikel med stor rubrik. Tydligen har SD-medlemmen Ted Ekeroth fått en förfrågan från en skolelev om information om islam, varpå Ekeroth skickade material som även innehöll skakande bilder (vilket han varnade för). Jag tänker inte ödsla energi på att vidare utforska detta, men vi kan nog konstatera att det bara är ytterligare ett halmstrå man griper efter för att smutskasta vårt parti.

Kan ni tänka er ovanstående rubrik där SD är ersatt med Socialdemokraterna? Nej, och det är just det jag vill belysa med detta lilla inlägg.

Artikelns klimax blir, så som oftast, lite fånigt och absurt:

"Någon uteslutning blir det dock inte fråga om eftersom Ekeroth, som sitter i kommunfullmäktige i Lund, inte anses ha brutit mot SD:s nolltolerans mot rasism och främlingsfientlighet."

Jag måste, som alltid, konstatera: det viktiga är att ge några slängar åt SD, innehåll eller kvalitet är helt irrelevant.

När media matar oss med dessa obskyra och lögnaktiga artiklar, tror jag att journalisten tänker på ett av två sätt:
1. Oj, nu har jag äntligen hittat stenen som ska sänka SD! Vi har försökt med hundra andra vinklar, men det är den här som kommer göra att ingen längre kan motsätta sig massinvandring!
2. Tja, det jag kommer med här är varken sant eller relevant, men om man spottar på en sten tillräckligt många gånger...




4 kommentarer:

  1. Det var inte ens Kent Ekeroth, utan hans bror, Ted.

    SvaraRadera
  2. Ah, ursäkta - detta skall ändras!

    SvaraRadera
  3. GP är den blaska som står på tur,när folket tröttnat på lögnerna, och de ryggradslösa medarbetarna lämnat Odinsplatsen för en frisk västanvind.
    Ni förstår nog varför en del människor har svårt att se verkligheten,när blaskan producerat lögner i generationer i Sveriges andra stad.

    SvaraRadera
  4. Precis. Därför känner jag mig nödgad att fortsätta med min lilla blogg. Vill man ha oberoende information är man hänvisad till Avpixlat, Fria Tider, bloggar osv.

    SvaraRadera