tisdag 26 mars 2013

PK-isternas inbördeskrig fortsätter




Jag tycker att det som nu pågår i den ankdamm, som jag brukar kalla för medie- och politikeretablissemanget, är helt underbart. För inte så länge sedan var det lite enklare i pk-världen; det fanns ett otäckt, främlingsfientligt och högerextremt parti, och sedan fanns alla goda sjuklövare och krönikörer, som hade en bättre människosyn, insåg alla människors lika värde och inte hängav sig åt något vi-och-dom-tänkande.

Plötsligt verkar det ha blivit väldigt mycket mer komplicerat i vår pk-elit, vilket vi bland annat tittade på här. Numera är även Moderaterna nazister, som ständigt är ute på fiske i grumliga vatten, och där den nye Beelsebub, Tobias Billström, med jämna mellanrum skickas ut för att flirta med främlingsfientliga strömningar. Festligt nog har till och med Miljöpartiet dragits in i detta pk-isternas inbördeskrig. Dels har de ju gjort en uppgörelse med den främlingsfientliga Alliansen, dels anklagas partiet nu av ungdomsförbundet för att inte vilja öppna gränserna av rätt anledning.



Komiken fortsätter. Nu anklagar Aftonbladet Expressen för främlingsfientlighet. Pk-krönikör (hur många har de egentligen?) Petter Larsson skriver:

"Vi har inte råd med fler invandrare, för då kollapsar välfärdsstaten.
Ni känner säkert igen argumentet. Den här gången är det Expressens politiska redaktör Anna Dahlberg som – för tredje gången på något halvår – i stor liberal tidning placerar ytter­högerns favoritbild av hur utlänningarna äter oss ur boet. ”Realism” kallar hon det.
Det är djupt obehagligt. Vilken grupp ska skiljas ut nästa gång? Pensionärerna? De handikappade? De kostar ju en massa."

Mitt huvudsyfte med detta inlägg är att gotta mig i deras inbördeskrig, och nöjt konstatera hur "främlingsfientlig" verkligen förlorat varje form av mening. Medan de håller på, sitter jag och smeker mitt SD-medlemskort och skrockar ondskefullt.

Varje gång jag läser stycken som ovanstående, funderar jag på om varje tidning verkligen måste ha en hel pluton av krönikörer. Jag tycker nämligen att jag hört varenda formulering ett oändligt antal gånger. Det är inte heller några intelligenta argument som framförs. Det sista avsnittet har tidigare formulerats av en mängd pk-människor ungefär som "varför skall vi räkna på invandringens kostnader? Då borde vi ju räkna på hur mycket värmlänningar kostar! Och skolbarn!"

Slutligen kan jag inte sluta fascineras av inkonsekvensen och hyckleriet hos invandringsvurmarna. Av någon anledning försöker de alltid tona ner siffrorna, trots att de ju alltid hävdar att invandring är positivt och berikande. Petter Larsson lyckas få ner 111 000 uppehållstillstånd till ett par tusen personer.

"Ett par tusen personer, så ser den hotande massan ut – utanför de främlingsfientliga fantasier som slagit rot på Expressen."

Ja, det var ju skönt att höra att allt det här bara är främlingsfientliga fantasier, för då behöver ju inte kommuner gnälla om att de inte klarar mer, eftersom varje kommun i genomsnitt egentligen tar emot en handfull personer per år. Kommunpolitikernas problem med finansiering, bostäder, skolgång osv är ju helt enkelt hjärnspöken. Det är ju då särskilt sorgligt att en fin gammal liberal bastion som Expressen ger intrycket att vi har en flyktinginvandring till Sverige.



2 kommentarer:

  1. "Mitt huvudsyfte med detta inlägg är att gotta mig i deras inbördeskrig, ... Medan de håller på, sitter jag och smeker mitt SD-medlemskort och skrockar ondskefullt."

    Klockren komik Tobbe!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag försöker att hålla humöret uppe och glimten i ögat...

    SvaraRadera