söndag 20 juli 2014

Den kränkta Cherin Awad


"Jag är så förbannad över att jag som muslim och kvinna inte kan gå ut ensam utan att ngn äcklig rasist tar sig rätten att behandla mig illa."
Twitter



Att hon aldrig kan gå ut utan att bli illa behandlad av en rasist, kan vi nog ta med en nypa salt, men det kan säkert förekomma. Jag skulle dock inte nödvändigtvis kalla motvilja mot hijabister för rasism, utan snarare en helt naturlig reaktion mot alla de idéer plaggets bärare vill demonstrera för omgivningen. Och denna Cherin Awad omfattar dem alla.

Hennes åsikter är inte alls förvånande för någon med den minsta insikt, men vänstern är naturligtvis snabba med att se henne som ett stackars offer, som de direkt kan betyga sin solidaritet, vilket förstås passar en person av Awads kaliber utmärkt. Hon vill utmåla alla muslimer i Sverige som oskyldiga offer och finner en mängd villiga dhimmis, som utan vidare tar till sig den bilden. Ovanstående tweet fick bland annat följande svar:

Den fine Jonas Pettersson:
"Det är helt förjävligt! Rasister är tragiska människor."

Lika svenska och goda Elin:
"Det är så illa och jag blir förbannad, önskar jag kunde få bort alla rassar o nassar från våran planet, hemska personer!"

Dessa reaktioner är psykologiskt intressanta och visar både hur väl indoktrinering fungerar och varför det ens är möjligt att massinvandring och islamisering inte stöter på större motstånd i Sverige. Ovanstående personer har lärt sig att "rasister" (dit de sannolikt räknar in sverigedemokrater, samt alla som motsätter sig massinvandring) är "tragiska" och "hemska personer", medan de direkt antar att Cherin Awad måste vara en god människa, eftersom hon säger att hon är ett muslimskt offer. Nåväl, vänsterkramarna dog ut, efter att jag upplyst om vem Cherin Awad egentligen är:




Jag blev naturligtvis blockad direkt, eftersom dessa människor inte är mycket för debatt. Rubriken ovan är dock något missvisande, då Awad inte precis backade. Det skulle hon inte kunna göra, då reglerna kring brott och straff helt enkelt är sharia och islam. Hennes bisarra försvar gick istället ut på att det enligt islamisk lagstiftning skulle bli praktiskt svårt att bevisa otrohet, alltså ungefär som vid våldtäkt, då det krävs fyra manliga vittnen:

"När jag var med i 'Existens' handlade det om att förklara hur vissa tolkar sharialagen medan jag menade att beviskraven för att utdöma ett sådant straff inte går att uppnå. Jag sade även i programmet att jag liksom inte ens med en god portion fantasi kan föreställa mig vilken vinkel de fyra av varandra oberoende vittnena som måste ha sett själva penetrationen då ska ha tittat i."

Begrunda ovanstående utläggning, där hon alltså inte tycker att stening är ett groteskt straff, men gärna sitter och fantiserar om vittnens synvinklar och penetrering. Så här går Cherin Awads straff ofta till i praktiken:

Det finns gott om blodigare bilder,
men sådana lägger jag inte upp här.

När hon var med och ledde tv-programmet Halal-TV uppmärksammades en del av hennes åsikter, som om de var förvånande, men kritik har hon förstås lite svårt att ta till sig:

"Visst ska den minoritet som tycker annorlunda bemötas men varför kräva det av mig bara för att jag är troende? Det är lite som att ställa en katolik till svars för att det finns präster som förgriper sig på barn."

Fullständigt idiotisk jämförelse. Katolska kyrkan har verkligen kritiserats och undersökts för dessa övergrepp. Även påven har fördömt dem. Det finns heller knappast någon troende katolik som försvarar sådana övergrepp, medan det finns enormt många muslimer som försvarar stening, terrorattentat och så vidare, då de kan finna stöd i religionen för det, vilket katoliker inte kan göra för övergrepp mot barn.

Awad twittrar glatt vidare:


Manssamhälle? En person som vill skapa ett islamiskt samhälle tvekar alltså inte att kalla dagens Sverige för ett manssamhälle, som hon förstås "hatar". De alltid lika naiva och snälla människorna var inte heller sena att böja sig även denna gång:


Till saken hör ju att, hur gärna dessa människor än talar om det, vi knappt har hört talas om ett enda dokumenterat fall där en muslimsk kvinna blivit fysiskt angripen på grund av sin klädsel. Cherin Awad var också en av de drivande bakom att uppmärksamma den uppdiktade historien som ledde till "hijab-uppropet". Min egen uppfattning är att personer som Awad ständigt försöker överdriva sin egen utsatthet och lyfta upp rent fabricerade historier för att dels egga de egna, dels dupera den naiva dumvänstern. Samma svenska politiker som inte vill ta i Jimmie Åkesson "med tång", eller stå bredvid honom i en debatt, har inte alls någon beröringsskräck inför islamister:





Cherin till vänster om Tobias Billström.
Fredrik Reinfeldt myser med bland annat Helena Benaouda,
vars dotter och svärson reser runt i världen för att begå terrorhandlingar.





23 kommentarer:

  1. De tror att vi accepterar att bli kallade rasister varje sekund. De tror de kommer undan med det. Men vad de gör är att bygga upp murarna mellan muslimer och oss svenskar. Jag kallar inte en muslim för svensk för det gör de inte ens själva, de är muslimer i första hand!

    SvaraRadera
  2. Hva er poenget? Denne saken omhandler Cherin - et produkt av Sveriges dårlige samvittighet fordi de Sverige var forrædere under andre verdenskrig og leflet med nazistene - og var med å drepe jøder.

    Vel - Sverige lefler igjen med en totalitær religion som gjerne dreper jøder: Islam.

    Cherin som gjerne ser kvinner stenet til døde for "utroskap", unge jenters underliv skåret i stykker - grunnet en bisarr middelalders tankegang (jepp, Islam) - hylles og lalles i Svenske medier. Sverige et blitt et underlig selvhatende land - styrt av PK og en kvalmende misforståelse over troen på seg selv som "en humanitær stormakt." Ha ha.... den ideen er like latterlig som å tro at Sverige var nøytralt under den andre verdenskrig.

    Nok om det - du kan likevel opplyse meg om hva en SD politikers flaue og uakseptable oppførsel på sin FB side har med den løgnaktige og hatefulle Cherin å gjøre?

    SvaraRadera
  3. Ja, jag skulle förespråka preventiva handlingar från SDs sida: det vill säga ta i från det svenska medborgarskapet från lättkränkta människor som Cherin Awad. Vad kan hon göra annat än sabotera? Hon vill ju tydligen leva i kalifatet; då kan hon väl också bo i Mellanöstern? Vad gör hon i Europa?

    / Magne

    SvaraRadera
  4. Deportation är den enda lösningen.. Inte integrering och verkligen inte assimilera, dessa svenskfientliga varelser måste bara ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det tycker jag SD måste bli tydligare med. Olyckligtvis kanske islam måste få påtaglig inverkan på samhället innan gemene man förstår att det är den enda hållbara lösningen. Då är det sådana Som Awad som ska ut, inte den laglydige och arbetssamme medborgaren.

      Kanske det blir en svensk revolution om så blev fallet? Vore intressant... nåja, vi får väl invänta.

      / Magne

      Radera
    2. Deportation betyder "bortföra", "repatriering" som betyder "återvändande till sitt hemland" bör vi använda istället då dessa individer icke är svenskar oavsett hur mycket tunnelbana de än åker.

      Radera
    3. @Argus : Japp.

      @Anonym : SD ser Sverige som USA, det finns ingen urbefolkning som har rätt att vara dominant i Sverige, alla blir Svenskar som "uppför sig som Svenskar."

      Radera
    4. Den bilden har förändrats på några år. Jag tror inte att jihadister eller "kränkta" personer skulle få behålla svenskt medborgarskap särskilt länge om SD kom till makten. Öppen svenskhet kanske fortsättningsvis premieras; det är inte omtyckt av mig, men man måste någonstans finna koherens med omgivningen.

      / Magne

      Radera
    5. Jag tror aldrig SD kommer komma till makten, för ett anti-PK parti att få 51% av rösterna med 100% av media och eliten emot sig är inte möjligt. 51% av rösterna är knappt möjligt med 100% av eliten och media med sig.

      Sen tror jag inte SD kommer bli mer radikalt ju längre tiden går, tvärtom, det har visat sig vara sig tvärtom, nyligen förnekade SD till och med att ett etniskt Svenskt folk ens finns.

      Radera
  5. Ja fyfan för dessa som frotterar sig med islamisterna! Som anonym påtalar, Sverige lät andra ta fighten mot Nazisterna, nu översvämmas landet av dess arvtagare,med vissa politikers goda minne!

    SvaraRadera
  6. Hon är bara en i raden av alla dessa rabiata unga invandrarkvinnor som ges utrymme i media och därigenom ser möjligheten att profitera på svenska folkets beröringsskräck över våldsideologin islam.
    Det sker genom att inta en hatisk,aggressiv ton där man fabricerar lögner i syfte att skapa opinion och succesivt flytta fram sina positioner.
    Eftersom ifrågasättande av dessa lögner per automatik omvandlas till "rasism" så är det bara alternativ media som vågar belysa detta .
    Övrig journalistkår riskerar förlora jobbet samt trakasseras i cherin och hennes anhangs hatbloggar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. för jävligt är också att man själv måste vara anonym med vad man säger för rädsla att bli utsatt av dessa islamistiska terrorbenägna personer som vi ju till och med financiera via skatten ... att se Reinfeldt i sammanhang med slöjor och såna som cherin awad some vill inför lagar om att stena kvinnor och könsstympning med mera är en styggelse .. ut med packet!

      Radera
  7. Jag mår illa, Jag mår illa, varje gång Cherin Awad börjar dilla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nån borde ju ta och stena henne så får man se hur hon gillar sin egen medicin... cherin awad är ju rena jävulen ett hot mot alla svenska kvinnor.... fy fan

      Radera
  8. Tänk att alla dessa kvinnor aldrig kan växa ur sin infantila tonårsosäkerhet utan hela livet bara är fokuserade på smink och kläder ! Kan de aldrig skaffa sig ett riktigt arbete som gör någon nytta för andra som de flesta "medelålders vita män" i Sverige gör.

    SvaraRadera
  9. Som homosexuell känner jag mig illa berörd varje gång jag ser någon med slöja eller andra muslimska kännetecken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt kränkt?

      Radera
    2. jag har länge tänkt var vår homosexuella del av befolkningen finns .. du är den första jag har sett och jag har varit väldigt aktiv att följa alla möjliga media ... islam utlyser ju en direkt dödsdom till alla homosexuella .. det lilla tricket för några dagar sedan med en iman från andra sida jorden som vigde ett muslimsk samkönat par är ju skrattretande .. vad kommer ni att göra? Hur tänker ni i allt detta? Känner fler än du sig kränkta och hotade?

      Radera
  10. Hur har hon det hemma? Är hon jämlik sin eventuelle make och övrig manlig släkt i detta förlorade land?
    Jag avskyr alla politiker som faller för sådana här billiga knep. Övrig befolkning som lallar med struntar jag i, låt dem var dumma i huvudet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är den övriga befolkningen som är det värsta. Islamisten vet vi var vi har och hon ska ut. Politikerna vet vi också vilka de är och de ska bytas ut. Men alla dessa vanliga svenskars naivitet och vilja till underkastelse är obegriplig och det stora hindret för landet att någonsin resa sig.

      Radera
  11. "Islam är inklusiv och vill att alla ska bli muslimer". IS till kristna i Mosul: konvertera eller dö.

    SvaraRadera
  12. @Anonym.

    Ja exakt, Islam vill att alla ska bli muslimer, de är alltså inklusiva, medan t.ex. nazismen och judendomen är exklusiva, alltså de ville inte ha konvertiter.

    SvaraRadera
  13. Du kanske menar lättkränkt....?

    SvaraRadera