söndag 24 augusti 2014

Bloggen byter form för påannonsering



Jag har hittills huvudsakligen använt mig av Facebook för att informera intresserade om när nya inlägg publicerats på denna blogg. Det har inte varit någon optimal form och när nu Facebook återigen stänger av mitt konto, för att de ännu en gång tycker att bloggens namn bryter mot företagets storslagna riktlinjer, kan det vara läge att byta system.

Bloggen finns därför inte längre på Facebook, utan jag vill istället uppmana intresserade läsare att följa mig på Twitter. Meddela gärna de vänner som ni vet är flitiga följare!





3 kommentarer:

  1. Trevligt att du är tillbaks igen - behöver inget Twitter då man givetvis tittar in här på sidan, var dag.

    SvaraRadera
  2. Du skriver att det är själva namnet som Facebook har invändningar mot. Är det ordet "blogg" som inte får ingå i ett användarnamn? Det hade ju varit rimligt om man fick veta det redan när man registrerar sitt konto på Facebook, istället för att bli avstängd efter ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, först hette jag kort och gott "Tobbes Medieblogg". Efter ett tag gissar jag att någon illasinnad kom på snilleblixten att anmäla att det inte var ett riktigt namn...Jag bytte då till "Tobias Mediebloggen Svensson"...och blev häromdagen avstängd igen. Då tyckte jag att det kunde räcka. Finns egentligen ingen anledning för bloggen att finnas där - nu gäller det att få ordentligt med följare på Twitter också, samt att folk retweetar mina länkar...

      Radera